Sequential Branding Lab

CODE Public

코드 퍼블릭은 마이크로 브랜드를 창조하고 성장시키는 브랜딩 & 마케팅 연구소입니다. 멋지게 바다를 항해할 배와 선원들을 모아 출항 하려는 당신. 막상 바다 위에 나와보니 어디로 가야할지 막막 하기만 합니다. 바야흐로 대항해의 시대에 거친 바다로 뛰어들었지만 출중한 항해사가 없다면 좌초되기 십상입니다. 코드 퍼블릭은 유망한 기술력과 열린 마음을 가진 제조기업의 선장님을 찾고있는 1등 항해사 입니다.

CODE Public is a branding & marketing lab to grow a micro-level brand. Now you are ready to launch a great ship with a professional crew to the ocean together. But when you come out to the sea, you are just at a loss where to go. In the Age of Exploration, you jump into a rough sea, but you must run aground if there were no outstanding an accomplished sailor. CODE Public is the accomplished sailor looking for the captain of a manufacturing company with promising skills and an open mind.

Micro Branding

Even a brand with a history of 100 years started out as a microbrand. Getting started as a microbrand also requires a solid future-oriented brand strategy. Even innovative technologies can't grow if they don't find Product Market Fit (PMF) and Language Market Fit (LMF). Apply Lean Customer Development at the micro-branding level and clarify brand identity through Value Proposition

100년의 역사를 가진 브랜드도 시작은 마이크로 브랜드 였습니다. 마이크로 브랜드로 시작하기 위해서도 미래를 감안한 탄탄한 브랜드 전략이 필요합니다. 혁신적인 기술도 PMF(Product Market Fit) & LMF(Language Market Fit)을 찾아내지 못하면 성장할 수 없습니다.마이크로 브랜딩 레벨에서 린고객개발(Lean Customer Development)을 적용하고 가치제안설계(Value Proposition)를 통한 브랜드의 아이덴티티를 명확히 합니다. 

 

브랜딩 설계는 다음의 작업을 포함합니다. 

 BI, Slogan, MOT(Moments of Truth)Optimization, Lean Customer Development, Value Proposition, Website Optimization, SEO...etc

Growth based on Performance

Data-Driven Marketing

측정 불가능한 마케팅 대행은 '밑빠진 독에 물 붓기' 입니다. 우리가 왜 마케팅을 하는지, 어떻게 결과가 나왔는지를 분석하여 다음 마케팅 전략에 반영해야 합니다. User Flow Map의 설계를 시작으로 세부적으로 개선할 주요 KPI를 셋팅합니다. 각 KPI 지표를 개선하기위해 구체적인 Funnel을 설계하고 각 퍼널단계에서 발생하는 데이터를 기반으로 다음 액션의 의사결정을 추천드립니다. 


감에 의존하는 방식으로 마케팅을 하던 시기는 지났습니다. 마케팅 지표를 설정하고 각 지표의 의미와 상관관계를 분석하여 새로운 인사이트를 찾아내는 Growth를 위한 모멘텀구축이 데이터 기반의 마케팅의 핵심입니다.

The non-measurable marketing agent is 'watering the bottom of a bottomless jar'. We need to analyze why we're marketing and how we're doing it, and then reflect it on our next marketing strategy. Starting with the design of the User Flow Map, set the key KPIs to be refined. To improve each KPI metric, we design specific Funnel and recommend the following action decisions based on the data generated at each stage of the publication. It's past the point of marketing in a way that relies on persimmons. The key to data-driven marketing is building momentum for Growth, which sets marketing indicators and correlates the meaning and relationship of each indicator to find new insights.

Private Branding Lab.

Growth Hacker Ed가 이끄는 CODE Public은 컨설팅 분야에서 Private Branding Lab을 지향합니다. 

단순한 대행사를 찾으신다면, 저희는 컨설팅을 제공하지 않습니다. 

동시에 진행되는 컨설팅의 수를 제한하고 말뿐인 컨설팅이 아닌 실제 목표달성까지의 수많은 A/B Test와 MVP 검증을 통한 목표달성에 집중합니다.

CODE Public, led by Groth Hacker Ed, aims to become a Private Branding Lab in the consulting field.

If you're looking for a simple agency, we don't offer consulting.

We.Do.With Project

1 Hour / Free Consulting

브랜딩 & 마케팅 고민이 있는 당신을 위한 1시간 무료 상담을 서비스 합니다.

카페, 맥주 펍, 회사 어디서든 자유롭게 만나고 우리가 찾아볼 보물에 대해 이야기해 주세요.